Informatyka klasa 6D

Lekcja 5 online
Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy. Dodajemy drugi poziom gry i dźwięk.

Cele:
1. Potrafię dodawać tła w programie Scratch.
2. Tworzę skrypty dla sceny.
3. Dodaję gotowe dźwięki do programu.
4. Tworzę własne dźwięki i dodaję do programu. (Na ocenę celującą)

Przeczytaj uważnie temat 3.3 "Dodajemy drugi poziom gry" oraz 3.4 "Dodajemy dźwięk do programu" ze stron 69-73 i wykonaj wszystkie ćwiczenia 14-16 (ćw. 17 na ocenę celującą). Zanim wykonasz ćwiczenie przeczytaj wskazówki i przykłady pod ćwiczeniem!!!


Do oceny prześlij mi link przez Librusa (nie email! nie Scratch!) tylko do wykonanego ćwiczenia nr 16 lub na ocenę celującą ćwiczenia nr 17. Czas na wykonanie zadania: do 16.05.2020 r.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lekcja 4 online
Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy. Zliczamy punkty.

Cele:
1.  Potrafię stworzyć zmienną w programie Scratch.
2.  Potrafię utworzyć warunek zliczający punkty.

Przeczytaj uważnie temat 3.2 "Zliczamy punkty i określamy warunki zakończenia gry" ze stron 67-69 i wykonaj wszystkie ćwiczenia 11-13. Zanim wykonasz ćwiczenie przeczytaj wskazówki! 

Do oceny prześlij mi link przez Librusa (nie email! nie Scratch!) tylko do wykonanego ćwiczenia nr 13. Czas na wykonanie zadania: do 29.04.2020 r.


Zwróćcie uwagę, na zagnieżdżanie elementów i kolejność.
Elementy należy umieszczać bardzo powoli i precyzyjnie, aż podświetli się (biała ramka) odpowiednie pole:



---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lekcja 3 online
Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy.

Cele:
1.  Potrafię stworzyć skrypt sterowania duszkiem w czterech kierunkach, w programie Scratch.
2.  Potrafię duplikować (powielić) duszka i zmienić jego kostium.
3.  Stosuję skrypt odpowiedzialny za losowe przemieszczanie się duszka po scenie.
Przeczytaj uważnie temat 3. "Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy" ze stron 65-67 i wykonaj wszystkie ćwiczenia 8-10. Zanim wykonasz ćwiczenie przeczytaj , czy nie ma pomocnych wskazówek (jak np. w ćw. 8)

Do oceny prześlij mi link przez Librusa tylko do wykonanego ćwiczenia nr 10.
Czas na wykonanie zadania: do 23.04.2020 r.

Zwróćcie uwagę, na inny sposób ustawiania kierunku duszka, w porównaniu do wersji Scratch na komputer:




Link do filmiku jak udostępnić zadanie: https://liblink.pl/iPflfB5f87


Jeśli ktoś nie ma podręcznika do informatyki, mogę przesłać zdjęcia z aktualnych ćwiczeń.

Dla chętnych proponuję dowolne zadania ze stron 73-76, które możecie wykonywać w dowolnym czasie, niezależnym od podanego do lekcji.

Pozdrawiam was i życzę powodzenia.
W razie pytań piszcie! ;)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lekcja 2 online
Temat: Stosujemy instrukcję warunkową.

Cel:
1.  Potrafię stworzyć prostą instrukcję warunkowe w programie Scratch.

Przeczytaj uważnie temat 2 "Stosujemy instrukcję warunkową" ze stron 63-64 i wykonaj wszystkie ćwiczenia 6 i 7.

Do oceny prześlij mi link przez Librusa tylko do wykonanego ćwiczenia nr 7.
Czas na wykonanie zadania: do 16.04.2020 r.



Link do filmiku jak udostępnić zadanie: https://liblink.pl/iPflfB5f87


Dla chętnych proponuję dowolne zadania ze stron 73-76, które możecie wykonywać w dowolnym czasie, niezależnym od podanego do lekcji.



Pozdrawiam was i życzę powodzenia.
W razie pytań piszcie! ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lekcja 1 online
Temat: Zakładamy konto w Programie Scratch i wykonujemy pierwsze zadania.

Cele:
1. Stworzenie konta online, które da możliwość wykonywania nowych projektów i udostępniania ich online.
2. Stosujemy powtarzanie poleceń w programie Scratch.

1) Aby stworzyć swoje konto w Scratch potrzebujecie konto email (jeśli nie posiadacie poproście o pomoc rodzica - może wam pomóc stworzyć lub pożyczyć własne).




2) Przeczytaj uważnie temat "Stosujemy powtarzanie poleceń - rysujemy piramidę" ze stron 61-63 i wykonaj wszystkie ćwiczenia od 1 do 5.

Do oceny prześlij mi link przez Librusa tylko do wykonanego ćwiczenia nr 5.
Czas na wykonanie zadania: do 30.03.2020 r.

Link do mojego konta: https://liblink.pl/Ht2HnMsHM8

Link do filmiku jak udostępnić zadanie: https://liblink.pl/iPflfB5f87

Pozdrawiam was i życzę powodzenia.
W razie pytań piszcie! ;)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------